Blog city-map Breda dinsdag 10 september 2013
Hoe moet mijn zakelijke website er uit zien?
Mensen naar je website krijgen is één, maar ze daar houden is twee!
Waar moet een website aan voldoen om de bezoeker (de potentiële
klanten) vast te houden en te kiezen voor uw bedrijf.
Om dat voor elkaar te krijgen moet je in de schoenen stappen van de
bezoeker.
We gaan er van uit dat de bezoeker nieuw is en het bedrijf nog niet
kent. De andere groep is namelijk al bekend met het bedrijf en zal
geneigd zijn langer op de site te blijven om de gewenste informatie
te verkrijgen. Het gaat hier om de bezoekers die via zoekopdrachten
of links bij het bedrijf zijn terechtgekomen en het is aan jou om
deze bezoekers te behouden en mogelijk om te zetten naar
(toekomstige) klanten.
Om dit voor elkaar te krijgen moeten de volgende stappen zeker gevolgd worden met het samenstellen van de website.
- Eerste indruk
- Wat heb je te bieden
- Vertrouwen
- Actie
1. De eerste indruk
Het lijkt zo voor de hand liggend, maar nog altijd zijn er vele
websites of andere internet presentaties die direct zorgen voor het
verliezen van een mogelijke klant. Volgens studies vormen bezoekers
van een website binnen 1/20ste van een seconde een emotionele reactie. Ze lezen helemaal niets, het gaat hier
puur om een visuele reactie .
Afhankelijk van het type product of dienst dat je aanbiedt moet het
beeld ook zo overkomen.
Gaat het om een zakelijke dienst dan moet het er natuurlijk
professioneel uitzien. Gaat het om een activiteit, dan moet de
actie direct zichtbaar zijn, enz.
Verder is het noodzakelijk dat laadsnelheid van de pagina goed is
maar ook consistentie in gebruik van kleuren en lettertypes. De eerste indruk is van zeer groot belang, het zorgt dat men geen afkeer of
verwarring heeft bij het aanzien van de site. Klinkt als een open
deur maar je ziet nog vele sites waar dit wel degelijk het geval is
(ik zal geen voorbeelden noemen :-)). Smaken zijn verschillend maar
smakeloos is voor iedereen hetzelfde.
2. Wat heb je te bieden
De bezoeker is nog steeds op de site, dat is positief! Nu is het
zaak om binnen 7 seconden deze bezoeker te overtuigen dat hij of
zij goed zit. Laat binnen 7 seconden zien:
- wat je te bieden heeft
- wat je bijzonder maakt
- is deze dienst of product iets voor de bezoeker
Zorg dat je aan de drie bovenstaande onderdelen voldoet en je hebt
de meeste kans dat de bezoeker op de site blijft en echt gaat lezen
wat verder op de site staat. Doe je dat niet dan is de bezoeker weg
want hij weet drommels goed dat er nog vele andere sites zijn die
mogelijk wel direct bieden wat hij zoekt. De bezoeker moet het
gevoel krijgen dat hij niet verder hoeft te zoeken. Teksten moeten kort en bondig zijn. Snel te scannen (gebruik vet gedrukte tekst juist).
3. Vertrouwen
Er is nu al wat vertrouwen opgebouwd want de bezoeker heeft
besloten op de site te blijven. Om echter het volledige vertouwen
te winnen is het belangrijk om aan te geven dat het product of de
dienst die aangeboden wordt ook daadwerkelijk succesvol is geweest bij andere,liefst gerenommeerde, gebruikers. Klant
testimonials (getuigschriften) zijn belangrijk maar ook links naar social media kunnen hier van groot belang zijn.
Een goede site geeft op de homepage duidelijke redenen aan waarom
het bedrijf betrouwbaar is.
4. Actie
De bezoeker is nog steeds op de site aanwezig en nu wil hij/zij
meer. Alles waarmee de bezoeker in direct contact kan komen met het
bedrijf moet aanwezig zijn op de pagina. Contactformulier,
e-mailadres, telefoonnummer, adres en locatie moeten duidelijk
zichtbaar zijn. Een mogelijkheid tot vouchers (waardebonnen) of
iets soortgelijks kunnen een extra reden zijn om een contact te
leggen. Zorg ook dat de openingstijden/bereikbaarheid terug te
vinden zijn.
Conclusie
De gemiddelde bezoeker van een website is daar niet om te zoeken naar een antwoord op zijn vraag, het antwoord moet direct zichtbaar zijn, bijvoorkeur binnen 7 seconden.
de powerSITE van city-map biedt bovengenoemde voorwaarden voor succes. Voor de internetgebruiker professioneel, duidelijk en
doeltreffend voor de powerSITE eigenaar snel, eenvoudig en binnen
budget.
Lucien Verhoef
city-map Breda
Bekijk de mogelijkheden en interessante prijzen van city-map. Alles in één! Bent u nog niet aangemeld bij city-map voor een gratis vermelding? Ga direct naar ons portaal en word gratis lid van ons netwerk.
sukces w Internecie
city-map regio Breda, Etten-Leur en Moerdijk
Wagemakerspark 70 - 4818 TV - Breda
Telefoon: 076 - 5339 133
E-mailadres: info@breda.city-map.nl
Portaal: www.breda.city-map.nl